Sta je op het punt om een Roompot vakantie te boeken maar heb je vragen over de betaling? Hier vind je alle antwoorde op veelgestelde vragen.
Betaalmethoden
Roompot accepteert volgende betaalmethoden:
- Bancontact
- Kredietkaart (Visa, Mastercard en American Express)
- Klarna
- iDeal
Moet je een voorschot betalen?
Dat mag, maar het is niet verplicht. Je kan na het boeken meteen het volledige bedrag betalen. Als je kiest voor een voorschot, moet je binnen 15 dagen na de boeking de helft van het totaalbedrag betalen en de rest uiterlijk 8 weken voor aankomst. Bij een reservatie met aankomst binnen minder dan 8 weken (zoals een last minute) betaal je direct het volledige bedrag.
Daarnaast biedt Roompot de mogelijkheid om in termijnen te betalen. Het totaalbedrag wordt verdeeld over termijnen van 4 weken.
Het is niet mogelijk om je boeking bij aankomst in het park te betalen.
Wat als je niet tijdig betaalt?
Roompot zal eerst een herinnering sturen. Betaal je niet binnen de gestelde termijn, dan wordt je boeking geannuleerd. Wacht dus niet te lang met de betaling.
Terugbetaling borg
De meeste Roompot parken vragen een borg tijdens het verblijf. Die wordt gebruikt voor eventuele extra schoonmaak- of reparatiewerkzaamheden. Als je je vakantieverblijf volgens de regels achterlaat en er geen bedrag meer openstaat dan stort Roompot de volledige borg binnen 7 werkdagen na vertrek terug.
Andere vragen?
Heb je andere vragen over het betalen van Roompot verblijven? Check de FAQ op roompot.be.